گفتگو با یک نوجوان پیشرو در ورزش کیک‌بوکسینگ | با هدف تلاش کنید تا به بهترین مقام‌ها برسید
  • کد مطالب: ۱۹۸۳۴۶
  • /
  • ۰۳ ارديبهشت‌ماه ۱۴۰۳ / ۱۴:۰۸

گفتگو با یک نوجوان پیشرو در ورزش کیک‌بوکسینگ | با هدف تلاش کنید تا به بهترین مقام‌ها برسید

هر کشوری یک روز ویژه در تقویم خود دارد که می‌تواند آغاز یک تاریخ باشکوه در آن سرزمین‌ باشد و مردم به چنین روزی افتخار ‌کنند.

ورزش همیشه از تندرستی خبر می دهد. اما ورزش قهرمانی حال و هوای متفاوتی دارد، پر از شور و حرارت و انرژی است. سرشار از هدف و خواستن تا توانستن است و پیروزی در آن پس از تلاشی نفس‌گیر، خیلی دل‌چسب است.

با علی جعفرزاده، نوجوانی پرتلاش و باانگیزه، گفت‌وگو کرده‌ایم. او که پانزده سال دارد، اکنون در مدرسه‌ی کاخکی مشغول به تحصیل است. علی به‌تازگی در مسیر بزرگی و قهرمانی گام برداشته است و به ‌دنبال برافراشتن پرچم پرافتخار ورزش رزمی کشورمان در دنیاست.

 
ورزش را از چه زمانی و با چه رشته‌ای آغاز کردی؟
 
اوایل تابستان ۱۴۰۱ وقتی تازه سر کار می‌رفتم با دوستی آشنا شدم که از باشگاهشان برایم تعریف کرد. من هم که به ورزش‌های رزمی علاقه‌مند بودم، به این باشگاه مراجعه و فعّالیّتم را در رشته‌ی کیک‌بوکسینگ آغاز کردم.
 
پیش‌تر هم در رشته‌ی کشتی کار کرده بودم اما این ورزش را بیشتر پسندیدم و برایم جذابیت‌های بسیاری دارد.
 
 
از موفقیت‌هایی که تاکنون در این رشته‌ی ورزشی کسب کرده‌ای برایمان بگو.
 
نخستین‌بار ۲۷ آبان سال پیش در مسابقات استانی کیک‌بوکسینگ لایت‌کنتاکت در وزن منفی ۷۰ کیلوگرم در رده‌ی نوجوانان، مقام دوم و مدال نقره را از آن خود کردم.
 
پس از آن، در مسابقه‌ی کشوری رده‌ی جوانان که در قوچان برگزار شد مقام سوم و مدال برنز را به دست آوردم که برایم بسیار ارزشمند است.
 
اما به ‌نظرم اولین مبارزه‌ای که داشتم خیلی خوب بود زیرا با اینکه دفعه‌ی اولی بود که در یک مسابقه‌ی رسمی حضور پیدا می‌کردم، در ۳۰ ثانیه توانستم حریفم را ناک‌اوت کنم که برایم خیلی ارزشمند است.

 

به نظرت این رشته‌ی ورزشی چه فوایدی دارد؟

در کنار کیک‌بوکس، رشته‌های دیگری مانند دفاع شخصی را هم فرامی‌گیریم و تمرین می‌کنیم که خیلی جاها کاربرد دارد. در مجموع، برای موفّقیّت در این ورزش باید به توانایی‌هایی مانند تکنیک، قدرت، استقامت بدنی و سرعت دست پیدا کنیم که از فواید این رشته هستند. هم‌چنین، این ورزش برایم آسیب چندانی به ‌دنبال نداشته است. در این مدّت، فقط یک بار بینی‌ام آسیب مختصری دید.


جز ورزش، به چه فعالیت دیگری علاقه‌مند هستی؟

به بازیگری علاقه‌مندم و تصمیم دارم در دوره‌ی دبیرستان، سینما و تئاتر کار کنم. برای آینده هم شرکت در مسابقات بین‌المللی و جهانی را جزو اهدافم می‌دانم و دوست دارم دستکم در کشور یا استان خودمان جزو ورزشکاران موفق دارای مقام و سبک شناخته‌شده باشم.

در پایان برای هم‌سالانت سخنی داری؟

هر آدمی هدف داشته باشد با تلاش و کوشش خود می‌تواند به بهترین فرصت‌ها و مقام‌ها برسد اما نباید جا بزند و عقب‌نشینی کند.

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.